Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

יום חמישי, 26 במאי 2011

La petite princess

סליחה שנאלמנו. אחרי הביקור המרגש והפרידה הדרמטית אנחנו מתחילים לחוות מצב המדמה שגרה. חיכיתי שיאספו מספיק חריגות קטנות מהשגרה שיצדיקו דיווח. 

את העץ שהתמוטט לגינה של השכנים זוכרים? השכנה צילמה כדי להראות לחברים בפייסבוק.

ומהזוית שלנו
אז בא המומחה לעצים, בעט קצת בעץ וקבע שצמח מטפס הוא זה שהרג את העץ ושאין סכנה לשאר העצים. אחר כך התקשרתי לעירייה לשאול אולי במקרה יש להם שירות סילוק עצים. לא אין אבל טוב שהתקשרתי כי צריך להגיש בקשה מיוחדת לפנות את העץ. כבר ידעתי שכל מי שרוצה להוריד עץ שקוטרו מעל 10 ס"מ צריך להגיש בקשה, גם כי באופן כללי אוהבים כאן עצים וגם כי יש כאן כמה עצים בעלי משמעות רוחנית לfirst nations (האינדיאנים), אבל עץ שנפל על דעת עצמו? פקידת העצים הבטיחה לי שזו רק פורמליות ושאין מצב שלא יאשרו את הבקשה. הורדתי את הטופס מהאתר של העירייה, מדדתי את העץ, ציירתי ציור יפה של הגינה ואפי כיתת רגליו להעירייה לקבל את השטמפה המיוחלת.
חברת סילוק העצים נתנה לנו הצעת מחיר יפה שגרמה לאפי לשקול לקחת את העניינים לידיים ולשכור משור חשמלי רב עוצמה. אלא שהמחשבה על אפי (אני מחליפה נורות בבית) מנופף משור חשמלי הכניסה אותי לסרטי אימה מדממים. לשמחתי הרבה אחרי שראינו כמה סרטוני "איך לנסר עץ בלי להוריד לעצמך רגל" ביוטיוב הוא ירד מהעץ.

שני מסלקי העצים הגיעו במשאית גדולה,מצויידים במשורים אימתניים ומעין מגרסת עצים גאונית שמתחברת למשאית והופכת את העץ לנסורת במקום. את הגזע חתכו לבולים והשאירו אותם לשכנים שרצו בשביל האח המבוערת. מגיע להם. באותה הזדמנות ביקשנו גם שינסרו את הענפים הנמוכים של העצים הנותרים כדי שתגיע יותר שמש לגינת הירקות העתידית שלי ועל הדרך קיבלנו בונוס  - מקום מושלם לתליית ערסל. 

מזג האויר הולך ומשתפר. עד כדי כך שבאחד מימי השמש נערכה מלחמת מים ברחוב שלנו. הילדים גויסו לטובת המחנה של הבית ממול שכלל כ-10 ילדים חמושים ברובים, דליים, בלונים וצינור גינה, לשלי נתנו מטרייה להגנה מפני הממטרים. מחנה האויב (השכנים מצד ימין) כלל שלוש בנות בגילאי ה12 עטויות ביקיני, רכובות על סקייטבורד. שלב החימוש וגיבוש האסטרטגיה לקח הרבה זמן אבל כשסוף סוף התחיל הקרב, היה רטוב. אני חושבת שהפסדנו.

עוד יום של שמש בפלייגראונד

ועכשיו תופים בבקשה... אני גאה להציג את גור סופרסטאר!!! הפתקים הצהובים הללו מחולקים כל שבוע למצטייני בית הספר, לאו דווקא בתחום האקדמי. ביום שישי אוספים את הפתקים ונערכת הגרלה. הזוכים המאושרים בוחרים פרס מקופסא "ענקית". את הפתק בתמונה הוא קיבל בשבוע שעבר על התנהגות טובה וקריאה מרשימה, היום הוא הביא בגאווה עוד פתק צהוב שהיה כתוב עליו "for using manners in line-up". חקירה קצרה העלתה שהילד למד סוף סוף לעמוד יפה בתור. אתם צריכים להבין שהעמידה בתור הועלתה כאן לדרגת אומנות (לפעמים נראה לי שהם שמחים כשיש תור) אני רואה בפתק הקטן הזה צעד גדול בחינוכנו מחדש.


ב"גן של שלי" גילתה לנו אחת האמהות שיש עוד משחקיה נחמדה בבית הספר הצרפתי הקרוב לביתנו. בבריטיש קולומביה, מתגוררים לא מעט דוברי צרפתית שמקורם במחוז quebec שבצידה השני של קנדה. כיאה לצרפתים גאים הם עושים מאמצים לשמר לילדיהם את השפה הצרפתית וכך יוצא שיש כאן לא מעט בתי ספר צרפתיים וגם תכניות french immersion  (לומדים בבית ספר סטנדרטי אבל בצרפתית). בקיצור יום אחד ויתרנו על הגן של שלי, הצצנו למשחקיה ב-ecole du bios-joli ונפגענו. מיד הכתרנו אותה "גן צרפתית". המתכונת יותר מובנית מה"גן של שלי". יש גננת שמובילה פעילויות ועושה הצגות (בצרפתית כמובן) והאוירה יותר אינטימית. הצרפתית שמתנגנת ברקע עושה נעים ושברי המשפטים שאני מצליחה להבין מזכירים לי את גן הצרפתית שלי מגיל חמש. האמהות מדברות בינהן באנגלית, לחלק יש ילדים שלומדים בבית הספר וחלק כמונו סתם תופסים טרמפ. הקט'ץ היחיד הוא קולינרי. כל הילדים אוכלים ביחד snack שבית הספר מספק. ביום שבאנו הגישו קרקרים תותים ומלון. בגן של שלי לא כולם אכלו באותו הזמן אז עם ילד אחד-שניים עם עוגייה יכולנו להתמודד אבל עם 6 שמנשנשים קרקרים במקהלה... היא תקעה מבט מזועזע בפריכיות האורז שהבאתי לה ופרצה בצרחות אימים. נתתי לה לנשנש גלוטן. למחרת באתי מצויידת בקרקרים נטולי גלוטן. הפתעה! הפעילות להיום אפיית מאפינס אוכמניות. התבאסתי קשות. למרבה המזל לקח הרבה זמן להכין ולאפות את המאפינס וכשעמדנו ללכת הן היו עוד חמות מדי, היא קיבלה את הקרקרים כתחליף זמני ובהמשך שכחה מהמאפינס.
ועוד בענייני אפייה קבלו את עוגת היומולדת של הנסיכה שדווקא ביקשה עוגת פייה. מה ההבדל בין נסיכה לפייה? הכנפיים כמובן. עד שהצלחתי להדביק אותן לגבה המסוכר פרחה נשמתי. הנסיכה האמיתית עזרה להדביק את הפרחים.



בחרנו לחגוג בחוף spanish bank. החגיגות החלו על הדשא, הדלקנו נרות וביתרנו את גופתה של הפייה המעולפת (נשכבה מהחום) לא לפני מכירה פומבית סוערת של איבריה. שלי קיבלה זכות ראשונים ובחרה לערוף ולבלוע את ראשה. 


אחרי קרב מקלות בדשא עברנו לחול הרך עם כלים תואמים לפתוח רשמית את עונת החופים. לפרקים היה מספיק חם כדי להוריד חולצה. בחופי ונקובר פזורים (בסדר מופתי) גזעי עצים גדולים מעיין מקומות חנייה לאנשים. הם מספקים משענת נוחה לגב ודי מייתרים את כסאות הים. בחורף העיריה מאחסנת אותם פן ישטפו למים ומוציאה חזרה בקיץ.

ולסיום גבירותיי וגבירותיי - פועלי זבל בטוואסן - מי צריך צ'יפנדייל?

נשיקות יקרים

יום שני, 9 במאי 2011

בוחקים

 הזמן עבר לנו מהר מדי. שלושה שבועות כמו שלושה ימים. והיה לנו כל כך נעים וכיף הביחד המרוכז הזה, שעכשיו הם חסרים לנו אפילו יותר מקודם. מצד שני אי אפשר שלא לצחוק מהתמונות שמזכירות לנו כמה כיף היה, אז בוחקים.

ביום של הטיסה חזרה, התחילו להשבר דברים בבית כאילו הם מזדהים עם ליבנו השבור, ראשונה נשברה הכוס האהובה עלי ללא סיבה (לא נפלה או משהו) אחריה נשבר המושב של השירותים בעוד שושה עושה עליו מספר שתיים וצבט לה את האצבעות. אבל השיא היה שבאותו הלילה אחד העצים הענקיים בגינה (שלא יכל לשאת את הטריילר הנטוש) קרס מלוא קומתו לגינה של השכנים. למרבה המזל אף אחד לא נפגע. האמת היא שלא שמנו לב בכלל (ירד גשם אז לא יצאנו לגינה) עד למחרת בצהריים שדפקה השכנה בדלת ושאלה אם לא קשה לנו במטוטא להזיז את העץ המפלצתי שלנו מהגינה שלה.
עץ כזה אי אפשר פשוט להרים ונצטרך כנראה לקרוא לחברה שמתמחה בהזזת עצים (יש כאן די הרבה כאלה אולי כי יש די הרבה עצים). אותה שכנה גם ציינה שלעץ כמעט ואין שורשים ושכדאי לבדוק אם אולי הבעיה היא באדמה ולא בעץ. שאז העצים שלידו עלולים גם הם ליפול וזה כבר לא יגמר טוב כי העץ שנפל הוא גמד לעומתם. בקיצור לפני המומחים להזזת עצים יבוא מומחה להערכת עצים שנקרא arborist לחוות דיעה על יציבותם של הענקים שנותרו עומדים.

והמסר ילדים, מי שיש לו שורשים בלתי מספקים (אנחנו למשל) שלא יתפלא אם הוא נשבר.
אנחנו עוד רחוקים מלהשבר אבל הגעגועים לשורשים המעטים שהיו לנו מגמדים את כל הקשיים האחרים. אולי כי הקשיים האחרים הם בעצם אתגרים עם תכניות חומש א' וב' והגעגועים הם פשוט מה שהם ומה שלא נעשה הם תמיד יהיו שם.

יאללה בואו תיבחקו איתנו..

 הגברים בפאב רואים משחק של הcanucks קבוצת ההוקי האגדית של וונקובר. כל המחוז מאוחד מאחורי הקבוצה הזאת. ואחרי נצחון האוהדים שומטים לרגע את הנימוס הקנדי וצופרים ברחובות כטובי הארסים.
 סיור ב granville island. מרכז בילויים שוקק על אי בפתחה של downtown vancouver עם שוק, בוטיקים ומסעדות. אורי טחן לובסטר בזמן שהילדים ליקקו גלידה אבל הכוכבת היתה גבעת דשא תלולה שילדים התגלגו במורדה חזור והתגלגל. התמונות הכי יפות של הגילגולים נעלמו לי. אבא, אנא שלח את שלך, וגם את הסרט, אני אנסה להעלות אותו.











מקדש בודהיסטי גדול בלב ריצ'מונד. מספרם הרב של עולי עדות סין מצדיק את קיומו. קיבלנו הסבר על רגל אחת מול הפסל הענק של בודהה (אסור לצלם) וגם הצצה פרטית לחדר המדיטציה המרשים שבימי שבת נערכים בו שיעורי מדיטציה שפתוחים לקהל הרחב. שבת הבאה אני שם, אם אפי לא יסע עם חבר לעשות קיאקים.



steveston כבר כתבתי על הטיילת בכפר הדייגים החמוד הזה, אבל אז היה שיא החורף, עכשיו כבר אפשר לצמצם את העיניים והופ אנחנו בנמל ת"א.


אמא ואבא נסעו לטיול בן יומיים בsunshine coast מקום מאאאמם (אבא אולי תעשה עליו פוסט אורח?)  ואנחנו חקרנו קרוב לבית את החוף בצד המערבי של tsawwassen מצאנו תצפית משגעת והמון מדרגות שמובילות לחוף שכולם, מספורטאים רציניים ועד ועקרות בית עגלגלות וחדורות מוטיבציה עולים ויורדים בהן אדומי פנים ומתנשפים.

Add captio
למחרת הכיתה של איתי יצאה לטיול לנקות את החוף שליד המעבורת (לויקטוריה). התנדבתי להסיע וגם להשגיח. גשם עצבני ירד (מה פתאום,לא מבטלים טיול בגלל גשם) החוף דנן, שדמיינתי אותו עם חול זהוב ושמשיות התגלה כרצועת ביצה טובענית מכוסה בשכבת אצות עבה ומבאישה עם ניחוח תואם. חילקו לנו שקיות וכפפות שחלילה לא נלכלך את הידיים. ארבעת הבנים הנלהבים שהייתי אחראית עליהם (כולל איתי) רצו בספרינטים מרימים פה ושם פיסות זבלים וגופות מרקיבות של סרטנים בעוד אני מבוססת אחריהם באצות, מנסה שלא לאבד אותם, עם שקית הזבל שמרגע לרגע נעשתה יותר כבדה. ממבט ראשון החוף היה נראה נקי (חוץ מהאצות הדוחות אך הטבעיות) אבל הבנים צליחו לאסוף לא מעט זבל שרובו המכריע כדורים אובדים ממועדון הגולף הסמוך. עוד נרשמו חצי קליפת אגוז קוקוס (נשטף מהוואי?) וסמרטוט בד קבור בבוץ ליד חתיכת מתכת שלא הצלחנו למשוך במלואם. הבנים מיד הניחו שמדובר באוטו ולידו גופה, CSI tsawwassen . חזרנו הביתה התפשטנו ליד הדלת ורצנו להתקלח. מוריס האומלל עוד מריח כמו סרטנים רקובים.




אמא ואבא חזרו ונסענו ל white rock עיירה על הגבול עם ארה"ב ששמה ניתן לה על שום סלע די גדול לבן (צבוע) שעומד על החוף
ולקינוח, הגן היפני בUBC בשיא פריחת עצי הדובדבן.כל כך יפה שבא לבחוק.
  נשיקות יקרים

Subscribe Now: Feed Icon

FeedBurner FeedCount