Subscribe via email

Delivered by FeedBurner

יום רביעי, 13 ביולי 2011

Sunshine coast & Vancouver Island

יצאנו לדרך, מוריס גורר את ג'וליאן מאחוריו כמו בזמנים הטובים. ובאמת רוב הזמנים היו טובים, החורף האחרון לא משהו. תחושת מחנק קלה ליוותה אותי עת סידרתי את חפצינו בארונותיו של ג'וליאן. הזכרתי לעצמי שהפעם יש לנו בית שמחכה לנו וגם שקיץ עכשיו. טמפ' שנעות סביב החדר, שמש שעושה נעים, וגם גשם כמובן שיורד פעם בכמה ימים ומנקה את האויר. זאת תחושה מוזרה שקיץ הגיע ולא חייבים לנוע ממזגן למזגן. אפילו הקיץ האחרון שעבר עלינו בחוף המזרחי של ארה"ב היה יכול ללמד את זקני תל אביב שיעור בחום ולחות. גם מוזר לנו שמחשיך מאד מאוחר. ב 9 בערב עוד אור. עכשיו כמעט 10 ועדיין כחול כהה בשמיים.

בקיצור התגלגלנו כשעה וחצי עד Horseshoe Bay מפרץ יפה תואר וביתה של המעבורת שלקחה אותנו ל-sunhine coast. בזמן שחיכינו לה עשינו סיבוב במרינה וגן השעשועים המשקיף לה.

ג'וליאן בתור למעבורת
הנה היא באה לקחת אותנו
הנוף מהחלונות של המעבורת, כאילו כל רגע יתחיל הסרט
המעבורת הורידה אותנו לקרקע מוצקה בLangdale המשכנו לאורך החוף דרך העיירות  Gibsons וSechelt החביבות עד לSargeant Bay מפרץ יפיוף ובתולי עם מים קפואים.
יאצק הקנדי, באדיבות אצה שחורה

בקמפינג בLake Katherine המים היו "חמים" יותר וקפצנו פנימה בשמחה (הילדים קפצו ואנחנו דידינו תוך צווחות קררררר!!!)
Skookumchuk (נסו להגיד כמה פעמים מהר) תופעת טבע שנוצרת ממפגש של זרמים, אני אתן לשלט להסביר

המסע לנקודת התצפית היה ארוך ומפרך בסטנדרטים שלנו. מה שהחזיק את הכוחות בתזוזה היה גזלן חביב שפגשנו בתחילת המסלול ולו כד גדול של לימונדה קרה. כל מוצ'ילר קיבל כוס גדולה בסיום המסלול. אותו גזלן חביב הציע לנו גם עוגיות וסיפר לנו שאמא שלו היתה נותנת לו ולאחיו 6 עוגיות ביום והיתה אומרת Just like farm animals, it's a great way to get grains into kids, הייתי מותשת בכדי לספר לו שדגנים הם לא מאכל ראוי לחיות החווה ובטח שלא לילדים, אז רק סירבתי בנימוס. בשביל הסיכוי הקלוש שהוא קורא את הבלוג הנה למה לא כדאי לאכול דגנים  מהבלוג של אבא 1  מהבלוג של אבא 2 . בעצם הוא בטוח לא מדבר עברית אז הנה באנגלית ועל פרות ודגנים באנגלית

עוד מעבורת מ Earls cove ל Saltry bay

עוד אגם בדרך, הפסקנו לספור

Powell river בקמפינג הכי על הים שיש. פותחים את הוילונות של ג'וליאן ורואים גלים. למחרת עולים על עוד מעבורת לComox שבצידו המזרחי של Vancouver Island
נוסעים מערבה לStrathcona Park עוד ועוד ירוקים וכחולים רק יותר גבוהים ויותר גדולים.
buttle lake שלחופיו היה הקמפינג הוא האגם הארוך ביותר שראינו מימינו.
טקס המרשמלו הלילי (כן ככה נראה לילה)
מסלול למפל (גם אותם הפסקנו לספור)
שפם מגבינה הפעם (מתחילים לראות דפוס?)

עוזבים את הפארק המרשים וחוזרים מזרחה ודרומה לNanaimo ולעוד קמפינג יפה נוף
living forest campground

למחרת חוצים מערבה ל Port Renfew. הקמפינג במרינה מאפשר מבט מקרוב על עבודתם של הדייגים המקומיים. למראה הסלמונים שאלנו דייג אחד אם אפשר לקנות איזה פילה. הוא ענה שהוא לא דייג מסחרי אז אסור לו למכור לנו, מיד חתך לנו חתיכה ענקית מתנה וביקש שנחזיר את הטובה למישהו אחר (pay it forward). שוב הרגשתי כמו בסרט. הסלמון הזה שלפני שעה עוד שחה עם חבריו היה הטעים שאכלנו מעולם ואכלנו הרבה סלמונים מעולם.

גור!! תיזהר מהסכין!!! צווחתי שניה אחרי שהקלקתי את התמונה. את השאריות של הדג המפולט זורקים לקונטיינר מצד ימין, הוראה חדשה של המרינה אחרי ששנה שעברה דב רעב התקיף דייג.
הסלמון הטעים בתבל במהלך החיסול
בהעדר אמצעי תקשורת עושים הצגות

למחרת נסענו לJuan De Fuca שם הלכנו את המסלול המדהים בטיול כולו ואולי בכלל, אלא כדרכו של מרפי הילדים שיחקו בציפורים כועסות בטלפון בעודו גווע לאיטו והמצלמה איתו. אנסה לתאר לכם את מה שמילים לא יכולות ואגנוב מאבירם תמונות בהזדמנות הראשונה. המסלול מתפתל ביער כאשר מדי פעם מבליח חוף סלעים שחורים דרמטי שהשפל השאיר בו בריכות קטנות. על הסלעים הגבוהים יותר גדלים עצי בונזאי טבעיים שנשארים קטנים בשל החשיפה המתמדת לרוחות הים. לוויתנים שוחים במים מרחק 100 מטר מהחוף, הושט היד וגע בם. ראינו שניים שזיהינו כלוויתנים אפורים עולים ויורדים נושפים בשפריץ גדול מרימים סנפיר, גב, זנב וחוזר חלילה. הבטנו בהם מהופנטים שעה ארוכה. צוהלים הנה! הנה! הנה! על כל איבר לוויתני שצץ מהמים. בעטתי בעצמי שנתתי לילדים את הטלפון הגווע וקיללתי את הציפורים הכועסות הארורות. בינתיים הנה לינק לאתר של הפארק

המשכנו דרומה לקמפינג האחרון ב french beach גם הוא ביער עבות עם גישה לחוף. האטרקציה כאן, עבורנו לפחות, אצות ענק דמויות נחשים. אוי תפסה אותי אצה! קשור את אחיך באצה, קפוץ באצה, ומשוך באצה הם רק חלק מהשעשועים האפשריים. היה גם גזע עץ שטוף גלים ששורשיו מושלמים לטיפוס וקילומטרים של חול חלק לציורים. מי צריך ציפורים כועסות?

קפוץ באצה
משוך באצה
גן שעשועים טבעי
בבוקר המשכנו דרומה לSooke ולמוזאון על חיי המתיישבים הראשונים ואז לכוון המעבורת הביתה עם עצירה קטנה בטיילת היפה של Sydney. את ויקטוריה וסביבותיה אנחנו שומרים לספתא רוזלין שתבוא אלינו בעזרת השם בחודש הבא.
Sydney

טוב לחזור הביתה, אפילו עם 50 ק"ג כביסה ושמיכת עשבים בלתי זן בעליל שצמחה בהיעדרנו על גן החצץ. היום תלשתי אותם אחד אחד. הביא לי את הג'ננה במקום את הנירוונה.
נשיקות יקרים

1. איזה יופי של טיול! גוזרת ושומרת לימים שנגיע לשם בעצמנו.

אגב מפרץ הנעל של הסוס, בראשית ימינו בקנדה יצא לי להסתובב שבועיים באזור ונקובר. לא ממש אהבתי את זה (ערים עושות לי לא טוב) אבל לא ממש היתה לי בחירה. בכל מקרה, היתה לי גם ג'יפיאסית, עזר כנגדי שעזרה לי לחזור הביתה בכל פעם, אם רק זכרתי להגדיר לה נכון מהו הבית באותו היום. מה שאהבתי יותר מכל בתקופה הזאת (והצטערתי על היעדרו כשעזבנו מזרחה) זה שהג'יפיאסית היתה אומרת לי לעלות על כביש 1 לכיוון הרוסשוביי. זה עשה לי לחייך לא משנה מה.
    גם כשחזר אלי זה שיודע לנווט לפי הרגש והציפורים ולא הזדקק לג'יפיאסית, התעשקתי לאפשר לה לדבר לפחות עד שגמרנו לעלות על כביש 1. בשביל לאפשר לה לרקוד עבורי.

אם אתם בעניין של אגמים ארוכים, כשיצא לכם להגיע לאזור סעו לאורך האגם שלנו. 39 ק"מ! והנוף מכל הכיוונים מרהיב בכל העונות. (הייתי חייבת להשוויץ. אני לא מאמינה בעצמי שאני גרה על שפתו של כזה אגם מאמם).

נעמה

2. הג'יפיאסית שלנו יבשושה, אפפעם לא רוקדת. האגם שלכם בתכנון, הקיץ עוד צעיר..

3. איזו חופשה שווה ! חלק מהמקומות, כיכבו במסלול האינסטנט שאנחנו עשינו. איזה אנטי קליימקס...העשבים השוטים, אחרי אובר-דוז של טבע במלוא הדרו. והדפוס המסתמן אצל גור, מעורר מחשבה על הדרך להוליווד ?! שישהיה לכם המשך קיץ מהנה וכייפי. נשיבוקים. אמא\סבתא.

4. איזה טיול מטורף- הטבע בהתגלמותו, לחיות את הטבע ובטבע ללא ספק מעשיר, מפתח את היצירתיות של גור ואת החברתיות של איתי בהובלת החברים ובהפעלתם זה ממש מעצים זה כייף.

אני כבר מחכה להיות שם איתכם ותודה שהשארתם לי נתח מן הטבע.

אוןהבת אתכם מאוד, נשיקות וחיבןקים.