Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

אש ותמרות HOODOOS

את הזמן שנשאר לנו בSALT LAKE CITY עד להורדת התפרים העברנו בפעילויות שגרתיות יחסית, הצצנו בפלנטריום העירוני, ראינו סרט, קצת פוני וליטופי חיות, ואפילו בדקנו את גני השעשועים המומלצים. מסביבנו העיר החלה ללבוש כתום-שחור, דלעות ומכשפות מכסות כל חלקה טובה. HOLLOWEEN מתקרב ובסופר מוקדשים כבר מעברים שלמים לממתקים באריזות ענק לטובת ה-TRICK OR TREAT.



כמה נשקול על מאדים? צדק? נגה?


ביום המיועד חזרנו לבית החולים בPARK CITY להורדת התפרים. הפציינטית הקטנה שוחדה בהרי גלידה כדי שלא תזוז, ועם גמר הפרוצדורה שמנו פעמנו לשוק נחמד הנערך בימי ראשון ברחוב הראשי של העיר. הגלידה הומרה בשיפוד של תותים טבולים בשוקולד והשמחה היתה רבה. אגב העיר עצמה יפייפיה, מוקפת הרים חרושים מסלולי סקי. יכולנו רק לפנטז על מה שקורה שם בחורף. הבטחנו לעצמנו שביום מן הימים נחזור לגלוש שם.


כשחזרנו לכוון SLC כבר התחיל להחשיך. מרחוק על הכביש המהיר ראינו עננים אפורים מוזרים שכאילו עלו מאחורי ההר. ככל שהתקרבנו הבנו שאלה ענני עשן. הדלקנו את הרדיו כדי לגלות שהשכונה על ההר מעברו השני של הכביש שלצידו חונה ג'וליאן, עולה באש. מסתבר שבבסיס הצבאי שם מישהו חשב שזה רעיון טוב לערוך אימוני תת מקלע במזג אויר חם ויבש פלוס רוחות ערות. בשל התנאים הדפוקים, השריפה יצאה משליטה והכבאים המקומיים חיכו בחוסר אונים להגעתם של כוחות גיבוי משאר קצוות הממלכה. ערכנו דיון קצר בסוגיה האם שריפה יודעת לחצות כביש מהיר והאם השוטרים שמפנים אנשים מבתיהם ידעו שצריך לפנות גם טריילרים במגרש חנייה נידח. החלטנו להשאר ולהקשיב לעדכונים שוטפים מהשטח. כל הלילה חגו מעל ג'וליאן מסוקי כיבוי. לא היה לי סיכוי להרדם (אפי נחר בשלווה). ב4 לפנות בוקר דווח שהמצב פחות או יותר בשליטה והתמוטטתי למיטה.



לקחנו את זה כסימן שמספיק כבר עם SLC, וכיוונו את עצמנו ל BRYCE CANYON . המראה שנגלה מנקודות התצפית שמעל הקניון מעתיק נשימה. אין מקום דומה לזה בעולם. התצורות המוזרות שממלאות את הקניון נקראות HOODOOS והצבעים שלהן כל כך עזים עד שכל העסק נראה מזוייף, כמו תפאורה ענקית בדיסני וורלד. אחרי שצפינו מלמעלה ירדנו לטרק קצר בתוך הקניון כדי לראות את הפלא מקרוב. שלי ישבה/ישנה כמו מלכה במנשא הגב שלה. ואגב מלכות, למסלול שעשינו קוראים QUEENS GARDEN ובסופו הגענו לHOODOO בדמותה של המלכה ויקטוריה (צריך הרבה דמיון).
תמונות לא עושות חסד עם המקום הזה אבל אני אשים המון, אולי בכל זאת משהו יעבור.








הוד מעלתן (ויקטוריה ושלי)

לא קל להיות עץ (מימין, ברק וסחף)


בערב הצטרפנו להרצאה על השמש שניתנה על ידי RANGER עם כישרון קומי מבוזבז. אחרי ההרצאה חיכו לנו בחוץ טלסקופים ענקיים שהראו לנו את הירח כפי שעוד לא ראינו (כל מכתש מלמיליאן) ואת צדק עם שלושת ירחיו (הרביעי בדיוק התחבא). היו עוד מראות סלסטיאלים אבל העייפות גברה עלינו.



למחרת עזבנו את ברייס והתחלנו להדרים לכיוון עיר האורות LAS VEGAS, ולו כדי לתת קצת קונטרה לכל הטבע המדהים הזה. בינתיים התמקמנו בקמפינג על אגם MEAD כחצי שעה נסיעה מהעיר (עדיין טבע מדהים, תמונות בפוסט הבא) .

והיום בפינתנו 100 מתכוני ביזון: צ'ילי ביזונים


בסיר גדול עם המון שמן זית מזהיבים 2 גזרים, בצל גדול, 2 מקלות סלרי,שני שיני שום, שני פלפלים אדומים (כולם קצוצים דק) מוסיפים קופסא שעועית אדומה (אפשר גם חומוס) וקופסא עגבניות מרוסקות. מביאים לרתיחה. מוסיפים בשר ביזון (נו טוב, אפשר גם בקר) מפוררים היטב. מוסיפים כמון, מלח, פלפל, קינמון, עלי כוסברה, כמה טיפות חומץ בלסמי וחצי קופסת שימורים מים. מביאים לרתיחה, ואז על אש נמוכה כשעה עד שמסמיך. מתחסל תוך דקות.

נשיקות אהובים.

5 תגובות:

  1. חג שמח יקרים אהובים שלי, אני מפה נדהמת ונפעמת למראות ולחוויות, אני קוראת בהנאה רבה, בהשתוממות וגם בדריכות ומתח לדעת נו ומה קרה בסוף? - כיאה לסיפורי מתח מכובדים, ברוך השם, אני מבינה שהכל עבר בשלום.
    דבר אחד ברור מיה'לה שלי- ה"פולניות" דבקה גם בך וזה בסדר גמור כי מישהו חייב לשאת בדגל הזה ולסמוך עליו.
    אני יכולה רק לדמיין את עוצמת ההרגשות של מה שאתם חווים במציאות, אפשר לחוש על פני הילדים, מדהים מדהים.
    שמחתי לראות את גור ושלי רוכבים על סוסים, דבר שמאוד רצו כשהיינו בחוות הסוסים בר"ג ולא סיפקתי להם את הרצון הזה, גור נראה רוכב ממש מקצועי, מחזיק את המושכות ביד אחת עם חיוך של הנאה צרופה.
    אני מבינה שאיתי לא רכב, נו טוב הוא הרי המדען שבחבורה, מתעניין יותר בנפלאות הטבע.
    ושלי היקרה והמדהימה, ילדת החופש המופלאה- טפו טפו טפו נהנית מכל מה שבא. אני רואה שהצלקת כלל לא קטנה לדעתי צריך עוד להגן עליה בפלסטר עד שתגליד לחלוטין.

    ואגב אוכל, אז ראשית- זה רעיון פנטסטי לתת לנו מתכון מיציר המצאותייך מידי פעם, המתכון נשמע מעניין ומזין, ושנית- יפית החלה תזונה נטולת גלוטן ורבת חלבונים מהחי ומעידה על שיפור ניכר ברמת האנרגיה הפנימית והחיוניות שלה- פחות עיפה ,ישנה פחות ומספיקה הרבה יותר זה ממש מעניין ונראה שגם אני ושמרית נאמץ את העניין.
    אז אחד הדברים שעשינו- אפיתי לחם משאריות המוצרים שלך, זה היה טעים אך ממש רחוק מהלחם המוכר שלך לכן נשמח לקבל את המתכון המדוייק וגם המלצה למקור ממנו ניתן לקנות את המוצרים בארץ ואולי גם בחו"ל.
    אז רק בריאות לכולנו.
    המשיכו לכייף וליהנות ונחכה לבלוג הבא בשקיקה.
    אוהבת ומתגיגעת מאוד.
    חיבוק ונשיקות לכולכם.
    אמא/סבתא רוזלין

    השבמחק
  2. oh bryce, bryce if you were only tzfat,,,

    השבמחק
  3. שרה,
    הלחם שהכנתי בארץ היה מתערובת מוכנה שהזמנו באמזון. זה הלינק
    http://www.amazon.com/Pamelas-Products-Wheat-Free-Gluten-Free-19-Ounce/dp/B000DZFMEQ/ref=sr_1_1?s=gateway&ie=UTF8&qid=1285516306&sr=8-1
    יופי של לחם אבל מכיל די הרבה סוכר והוא יקר מאד. הוא טוב לתקופת ההסתגלות לתזונה נטולת גלוטן עד שמגלים את כל האלטרנטיבות. אנחנו לא אוכלים יותר לחם והוא לא חסר לנו. אני אופה (לא לחם) זה מקמח שקדים וקמח קוקוס. אבל זכור לי שעשית בזמנו עוגת שוקולד נ"ט משגעת ליומולדת של איתי. אולי פשוט תפחיתי מכמות הסוכר שבה ובמקום לחם תאכלו עוגות :)
    ישר כח ליפית ולכם. הגמילה מפחמימות לא קלה אבל מתגמלת בדרכים רבות. אל תשכחו להוסיף לחלבונים הרבה שומנים מהחי.
    נשיקות

    השבמחק
  4. מאיוש
    קודם כל מזל טוב על מעבר השלב. נראה שקנדים מחכים לכם בכליון עיניים ואני בהחלט מבין אותם.
    הפוסט מקסים מקסים ואתם חמודים חבל על הזמן.
    אבל הכי אני גאה בך שהזכרת לשרה את השומנים. אנשים כל כך פוחדים מהם. האדם הקדמון היה פורץ בצחוק ואני (כמעט) פורץ בבכי...

    השבמחק
  5. הי חמודים,
    בתום השיחה איתכם בשישי, שקענו בקריאת הפוסט המסעיר ביופי מראותיו, בעניניו הקוסמיים המעמיקים ובמתח מתאור ההתרחשויות סביבכם... החיים שם אצלכם ממשיכים להראות ולהישמע דבש ! בארוחת השישי שלא כרגיל, מצאתי עצמי מגישה לשולחן מגש עמוס ירקות חתוכים גס, כנראה הגעגוע שלך מאיה'לה לירקות טריים\נורמליים דחף אותי למעל...חבל שלא היית גם לאכול אותם ! מרשם הבולונז ביזון נשמע קל להכנה ,טעים והצילום שלך היה מבד לספר מתכונים 'בישול עם בשר ביזון'...ותחשבי על זה ! בהזדמנות חגיגית זו [חזרו לנו אמצעי התקשורת שדממו ל-3 ימים..] מברוק! על עליתכם בסולם הדרגות של אשרת הכניסה לוונקובר ! המשיכו המעלליכם המגניבים וכמובן בדיווחים עליהם. אוהבת ומנשקת, אמא\סבתא

    השבמחק

Subscribe Now: Feed Icon

FeedBurner FeedCount