Subscribe via email

Delivered by FeedBurner

יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

הגענו!

כמה שעות נסיעה צפונה מPortland, חלפנו על פני סיאטל בדרך לעיירת הגבול Blaine. על הכביש הראשי המוביל למעבר הגבול נגלו לפתע באופק ההרים של ונקובר. השמש הבליחה לרגע מבעד לעננים והאירה אותם באור שמיימי. נתקע לי גוש בגרון והתחלתי לדמוע קלות. אחרי כל כך הרבה זמן שבהיתי בהם ממעוף ציפור במפה של גוגל, לראות אותם בשידור חי היה מרגש. איתי התרגש איתי ואמר שאילו היינו בסרט מצוייר היו שומעים עכשיו מקהלה שרה "אאאאאאאהההההה" בקול סופרן.
לפני חציית הגבול עצרנו במכס ארה"ב כדי לקבל אישור ליצא את מוריס לקנדה. לפי הוראות שקיבלנו, החננו את הצמד במגרש החנייה של המשאיות וניגשנו לבניין המכס. מאחר ופיקססנו להם את מסמכים והטפסים שלושה ימים קודם לכן, הם חיכו לבואנו. תוך שניות קיבלנו חותמת על שטר הבעלות של מוריס. ציפינו שיבואו מישהו לפחות לראות את מוריס, להפרד ממנו. כלום, שולחנו לדרכנו בניפנופי ידיים (יאללה יאללה). מרוב התלהבות להפטר מאיתנו לא לקחו אפילו את הפתק הלבן של הויזה בדרכון. אני מקווה שרשום להם שיצאנו..
התחלנו לנסוע ואז גילינו שממגרש החנייה של המשאיות (שבו אמרו לנו לחנות) אפשר להמשיך רק לחציית הגבול המסחרית שמיועדת, הפתעה, למשאיות. הפקיד בגבול לא ממש הבין מאיפה נחתנו עליו עם הטוסטר הענקי שלנו. מיד האשמנו את האמריקאים והוא סינן מתחת לשפם (שלא היה לו) את דעתו על הIQ שלהם. ניכר היה שהוא לא מורגל במהגרים. אמרנו לו שבאנו כתושבי קבע והוא שאל אם הגשנו בקשה (שיט! צריך?) הוא גם שאל אם הבאנו נשק או אוכל, אז סיפרנו לו על הספריי-נגד-דובים שקנינו ביילוסטון ועל תכולת המקרר שלנו. אחרי התעמקות בויזות המבריקות שלנו הוא ניאות סוף סוף לתת לנו לעבור והפנה אותנו לבניין המתאים לקבלת מהגרים. גם עליהם קצת נפלנו עם היבוא של מוריס וג'וליאן אבל אחרי ישיבה קצרה שניהלו בענייננו הם התעשתו וקצין ההגירה אף ליווה אותנו באדיבות עד לחנייה כדי להראות לנו את הדרך למשרדי יבוא הרכב. השארנו שם 400$ על בדיקות התאמה שעוד יבואו בהמשך ויצאנו לדרך על אדמת קנדה.

חלפנו על פני שלט Welcome to British Columbia ועצרנו במרכז המבקרים המושקע. אפי הלך להחליף לדולרים קנדיים והילדים ואני אספנו ערימה של עלונים על שלל האטרקציות האיזוריות, שגם 3 שנים של תושבות לא יספיקו לכולן.

אחרי שיטוט קצר מצאנו קמפינג במיקום טוב עם שכירות חודשית של דירה באר-שבעית ממוצעת אם כי קצת ביזארית. את פני הבאים מהכביש מקבל טיפי ענק מבטון שהוא Drive through של קפה אורגני. מאחורי הטיפי מבצבצות סדרה של בקתות בסגנון מקסיקני שמהוות Motel ושאר השטח מוקדש לטריילרים שהפעם האחרונה שרובם ראו כביש היתה בשנות השישים העליזות.

עד כאן עוד הרגשנו כאילו זאת עוד עצירה בטיול. כשגמרנו להתלהב מהשכירות הנמוכה נזכרנו שאין בקמפינג WIFI. התישבנו, אספנו את כל הדפים שקיבלנו ועשינו רשימה של סידורים.
הרי רשימה חלקית בלבד:
1) לפתוח תיבה לקבלת דואר
2) לחכות שיגיע כרטיס תושב קבע PR (3 שבועות)
3) להשיג תעודת זהות של BC (תלוי במס' 2)
4) להוציא כרטיס ביטוח לאומי SIN
5) לפתוח חשבון בנק ולהעביר כספים
6) להעביר את ג'וליאן ומוריס בדיקות התאמה ליבוא
7) לבצע את השינויים שידרשו בעקבות הבדיקה
8) להעביר עוד בדיקה שהשינויים בוצעו
9) לעשות לוחיות רישוי קנדיות לג'וליאן ומוריס
10) להגיש בקשה לקצבת ילדים
11) להוציא רשיון נהיגה חדש בארץ (נגנב בדיסני)
12) לבקש תיעוד של התביעות מחברת הביטוח בארץ
1) עבודה (תלוי במספר 4)
2) מקום לגור
3) חברים

בבוקר קמנו מלאי מוטיבציה, בטוחים שהנה היום אנחנו מוחקים חצי רשימה לפחות. קודם כל נסענו לסטארבקס, שלהם כידוע WIFI חינם כדי למצוא כתובות וטלפונים. הקפה לעומת זאת ממש לא בחינם והילדים גם דרשו שוקו בתמורה למצב המדמה שקט.

כשכבר יצאנו לסידורים אחרי אינסוף טלפונים ובירורים היה כבר 12 בצהריים. מיותר לציין שבשעה 3 עוד היינו בסידור הראשון שלנו בבנק. כשסיימנו קפצנו ישר לסעיף האחרון ברשימה, הדלקת נר שמיני אצל אביבית ויזהר. אביבית ואני נפגשנו בארץ בחוג שומרי הגן (לילדי חינוך ביתי) ושמחנו מאד לגלות ששתינו עוברות לקנדה עם בנים בגילאים דומים. שניה אחרי שעמדנו בדלת איתי וגור נעלמו עם יובל ויאיר ושמענו רק צווחות שמחה וגיל כולל סשן סביבונים סוער לכבוד החנוכה. שלי גם היתה מאושרת מהחידוש ושילבה את עצמה עם הבנים. אין ספק שהחברה חסרה להם מאד, וגם לנו.

היום טיפלנו במטלה מס' 4 וניכשלנו במטלה מס' 16. מסתבר שהיא תלויה במטלה מספר 3 שכידוע תלויה במטלה מספר 2 שתיקח עוד 3 שבועות. בעלי הקמפינג הבטיחו שיהיה כאן WIFI תוך שבועיים. עד אז נמשיך לפרנס את סטארבקס.

ואגב, כוווולכם צדקתם. יורד כאן הרבה גשם ומאז שהגענו לא מפסיק לטפטף. הגשם הרציני יורד בעיקר בלילה ובמהלך היום הוא לרוב יורד לטפטוף מנומס שאפשר להתרגל אליו. הקור גם לא נורא. כבר קפאנו הרבה יותר.

נשיקות יקרים

1. בשעה טובה ומוצלחת בכניסתכם לארץ המובטחת !! הליווי הווקאלי שאיתי צרף לתאור הציורי שלך מאמילי, היו מרגשים אפילו את ספתי....עד שהיתה מגלה, שזה דגל קנדה מתנוסס בידיה של שלי.. איזה כיף שיש לכם את יזהר ואביבית החלוצים, לגלישה רכה יותר. ה-to do list הקפיצה את אבא ל[כמעט]להזמין כרטיס טיסה כדי לעשות בייבי סיטר לילדים ... אבל הספר שלו 'מבריזים לגן עדן' שמלמד איך לא לעבוד, מעביד אותו שעות נוספות..[הפצה, אתר באינטרנט וכו'] גם לא ברור אם הגחה כזו היתה עוזרת או מפריעה ?! בנתיים חמודים שלי, שולחת לכם ציון לשבח, על הדרך המשובחת שבה ניהלתם את ההגירה הזו ומאחלת התאקלמות מהירה וטובה , שתסמן את יריית הפתיחה למימוש כל החלומות שלכם ! אוהבת ומתגעגעת מאד, אמא\סבתא.

2. איזה התרגשות.
    מאחלים לכם בהצלחה
    עם מלא מלא נשיקות.
    משפחת קאופמן

3. בשעה טובה ובהצלחה !!!
    מהבנדורים סניף כ"ס

4. נ.ב. מאיוש, מספיק להרעיב את הגבר שלך...בטכס הגדלת התמונות נצפתה טבעת הנישואין שלו, שהעתיקה מושבה על האמה...עוד מעט תתאים לאגודל..

5. congratulations ! does that means you are going to stop writing or write more? we all want to read more about your cool family. please at least another year. thanks alot for your stories and experiences. love, roy bendor, an american immigrant since 1978

6. אני מאוד נהנית לקרוא את יומן המסע הזה ומאחלת המון בהצלחה בדרך החדשה.
    דפנה.

7. וואוווו, מאוד התרגשתי לקרוא על ההתרגשות שלכם, עד דמעות? מדהים עד כמה אתם רגשנים!!
    אבל עכשין - כבר מריחים את תחילתו של השינוי הגדול שיביא עימו תקופה חדשה, וכמו כל שינוי דורש צעדים משמעותיים ואתם הוכחתם שאתם יודעים לעשות זאת מצויין, וכבר למדתם שלא הכל תלוי בכם ושצריך המון סבלנות- והוכחתם שיש לכם את זה, ובטוחה שתמשיכו לעמוד בהכככככככככל בהצלחה רבה בכל המטלות, והדבר הגדול והמשמעותי בעיניי ,שמאוד שמחתי בשבילכם - זה ההתחברות עם משפחה מוכרת מהארץ, זה מרכך את ה"נחיתה" , זה וודאי נותן המון כוח נוסף, איזה כייףףףףף.
    אז בשעה טובה ומוצלחת יקרים אהובים שלי, המוןןןןןןןןןן הצצלחה בכל מה שתחפצו, תתאוו ותחלמו, בהרבה אהבה, סובלנות וסבלנות הכל הכל אפשרי.
    חיבוקים ונשיקות עם המון אהבה וגעגועים.

8. תודה על האיחולים יקרים, כבר יש לנו אינטרנט וגם טלפון שמצלצל כשמתקשרים אלינו!

9. מורידה בפניכם את הכובע על ההתמודדות עם כל הבירוקרטיה הזו בארץ זרה. בכלל, כל התיאורים שלך גורמים לי לחשוב האם הייתי עומדת במסע כזה, שנראה כיף אך גם דורש המון סבלנות ואהבה אמיתית ועמוקה זו לזה. אתם משפחה מיוחדת במינה ואני מאחלת לכם המון בהצלחה עם הבירוקרטיה העומדת בפניכם ושתהנו בארצכם החדשה. נשיקות, עדי (גור-טובול)