Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

הדלעת המופלאה

חגי הסתיו שלנו ושל הגויים נשזרים יחדיו לשרשרת חגיגית וארוכה. ביום שני (מחר) חל חג ההודיה אנחנו ועוד מי יודע כמה קנדים ואמריקאים נרד על תרנגול הודו אימתני תוך אמירת תודה על כל הטוב שהתברכנו בו.

השנה בייבי נינה של לילך וגלעד, שנתנה הופעת בכורה דרמטית ביום שלישי לפנות בוקר תהווה לנו תזכורת טרייה לפלא החיים ולמה שבאמת חשוב. היתה לי הזכות לשמור על שלושת אחיה הנרגשים בזמן שעשתה את דרכה לאויר העולם. הילדים המופלאים הללו חיכו טעוני אדרנלין לאחותם החדשה עד 3 בבוקר. יהלי הבכור סחט מיץ וקצץ סלט לאמא (עם הכף כבר בפנים שלא תתאמץ) וגוני (הסנדביץ) הפעיל את תיאה הקטנה במרתון של ציורים וגזירות. לו היה מדובר באינדיאנים שלנו, גם אם היו מבטיחים להם שדארת' ויידר ודורה בכבודם ובעצמם יגיחו מרחמי, היו מתעלפים גג ב12 וסלט בטוח לא היה יוצא לי מזה.

הנסיכות שלי ומרלי (ע"ע בוב). כשבאתי לקחת אותן מהגן כל הילדים שיחקו בחצר, הגננת מדאם אני ("אדם אני" בפי שלי) התחילה לשיר, כמעט בלחש. כבמטה קסם התחילו הילדים לאסוף את הצעצועים הפזורים בזה אחר זה לשתי עגלות פלסטיק. התאפקתי חזק שלא לתפוס אותה בצווארון ולהכריח אותה לגלות לי איך לעזאזל היא עושה את זה.
מתכוננים לעונת הסנו-בורד

יום כיפור הגיע. אני מודה שבניגוד לגישה הרווחת, לא נהניתי מהשקט של יום כיפור בארץ. טוב, לא רק שלא נהנתי, זה העלה לי את הנרווים לרמות מסוכנות של חיה בכלוב. אולי אני אינפנטילית אבל הכי אני לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות, ובעיקר כשמכריחים אותי להיות בשקט. אביבית ויזהר צמו וגם ישנו במלון ליד בית הכנסת כדי לא לנסוע. מזל שיש חברים כאלה צדיקים, הם יצילו אותנו במבול. אין בית כנסת בטאוואסן אז מי שפגענו בו אלפי סליחות מעומק הלב, מקווים שתצליחו לסלוח לנו גם ללא תיווכו של הקב"ה.

כתום-שחור כבר צובעים כאן כל חלקה טובה. מכשפות ועכבישים מתחילים להציץ אז יודעים שמגיע Halloween. תחפושות כבר יש ומאחר והשנה יש גם בית, נסענו ל pumpkin patch כדי לקטוף דלעת שתקשט לנו אותו בכתום. קטיף הדלעות הוא כאן מאורע משפחתי מהמעלה הראשונה, ולגמרי לא משנה שיש ערימות של דלעות בסופר. יש לנסוע לחווה, לבוסס בבוץ, לבחור את הדלעת המושלמת, להביא אותה הביתה, לגלף בה פרצוף (בלי לאבד אף אצבע), להכניס לתוכה נר ולהניח אותה על מפתן הדלת. כל המרבה הרי זה משובח. ראינו משפחות חוזרות מהשדה עם מריצות עמוסות דלעות. איילת ניצן ושי שיחקו אותה עם 3 (כולל אחת לבקנית!) ואנחנו הסתפקנו באחת סמלית אבל עם אופי. החווה המקסימה שקטפנו בה נמצאת בWestham Island אי קטן רצוף חוות שוות, שצף לנו ממש מתחת לאף ואיכשהו עדיין לא ביקרנו בו. כדי להגיע אליו עברנו על גשר עץ מקרקש שרק כלי רכב אחד יכול לעבור בו בכל פעם.



שלט בכניסה לאי, אם באת לעשות בלאגן תחשוב פעמיים..
ושוב יש לי הרגשה שנכנסנו בטעות לסט של איזה סרט.
מקבלים מריצה להעמיס את הדלעות
מאטור!
ים הדלועים
היו גם תרנגולים, חמורים ועיזים כיאה לחווה
דלעת פנטומימאית..

ללא מילים

Haunted house לפי מיטב המסורת בונים מסלול חשוך רצוף במפחידים למיניהם עם מוזיקת רקע וקורי עכביש. איתי האמיץ לא פחד. גור עבר פעמיים עם אבא.
לא רק דלעות, היו גם ירקות אורגנים מעלפים, לשלוף היישר מהאדמה. איזה תענוג.
עגילים

נשיקות יקרים

9 תגובות:

  1. כשקראתי על הגננת המזמרת חשבתי שמדובר בגן אנתרופוסופי אבל אז היתה שורה על עגלת פלסטיק וראיתי שזה לא מסתדר.

    העיקר: כבר התמכרתם לסטאפינג? (אפשר גם נטול גלוטן. בדקתי. ממכר במידה שווה).


    נעמה

    השבמחק
  2. חחח.. זה גן צרפתוסופי והגננת דווקא מרקע מונטסורי. אתמול חוסל סטאפינג אחד נ״ג שהיה משובח ביותר והיום יאני בודקת עוד אחד של ג׳יימי אוליבר, מה יכול להיות רע??

    השבמחק
  3. לא יכול להיות רע. בשום צורה.
    למרות שזה חסר תוחלת, אני קצת מצטערת על זה שיותר מ35 שנים מחיי עברו עלי בלי היכרות עם הפלא הזה.

    (הוזמנו לארוחת סוכות בסופש הזה והוחלט פה אחד שהודו ממולא יתאים מאוד. זה הולך להיות הראשון שלי!)

    השבמחק
  4. טרקי וסוכה נשמע זיווג משמיים, הטרקי של השף עירום אגב היה הצלחה מסחררת. במקום לדחוס את הסטאפינג בטוסיק, דוחסים מתחת לעור של החזה וזה שומר על הבשר של החזה שלא יתייבש. ואז גם כשפורסים אותו מתקבל אפקט רולדה מרשים. מומלץ בחום. 

    השבמחק
  5. חגגתי כפליים..גיליתי הפוסט של ראה"ש. המייל שלי הפסיק להתריע וכנראה אבא צודק שאני לא מקשיבה לו.. בעצם נהנתי פי שלש, כי קראתי גם הפוסט של גלעד על הולדתה של נינה. איזה שפע של תיעודים שווים אתם משפריצים לעולם. והצילומים..יש כמה משדות הדלעת שהיו ראויים להיתלות כפוסטרים אומנותתי. והחוויות, כולל זו שבקצה הנמוך של הספקטרום שהיה שווה את ההכרה, שאין כמו בבית עם חברים\משפחה.מפתיע שהימניות מאפיינת את הקהילה שם. הרוב אולי יהודים, כי ממהגרים היתי מצפה לתפיסה הפוכה. המשיכו לדווח מערוץ החיים הטובים.. מחכים לתיעוד הדלעת הדולקת בסוכה..נשיבוקים אוהבים ומתגעגעים. אמא\סבתא.

    השבמחק
  6. אל תשכחו להזכיר לילדים שזה חג של הגויים. נכון שגם לגויים מותר לשמוח אבל שלנו יותר טובים. בניתם סוכה?
    חג שמח
    המשגיח

    השבמחק
  7. אמא, המהגרים רכרוכיים יפי נפש ברובם ואבא אל תהיה כזה דוס אין שום קצה איזכור של ישו, כולה ירדו על כמה טרקים ואמרו איזה מגניב לנו. חוץ מזה שעם כל הכבוד, לחגים שלנו (ניסו להשמיד אותנו המניאקים, לא הצליחו, בואו נאכל)יש מה ללמוד. לא בנינו סוכה במקום נחזור לזירת הפשע מצויידים באטמי אזניים ומגיני מרפקים. מתגעגעים טילים.

    השבמחק
  8. לפחות אנחנו לא אוכלים דלעת...אצלנו יש שבעה (שבעה!) מינים.

    השבמחק
  9. שניים מתוך שבע המינים מכילים גלוטן, עוד 4 מכילים טונה של פרוקטוז. לזית ניתן את הכבוד הראוי לו. חוץ מזה לסוכות רלוונטיים ארבעת המינים. זה בלי טעם, זה בלי ריח, זה סתם דפוק ועוד אחד שאם נשבר לו שפיץ קטן הוא לא שווה כלום. חוץ מלנענע אותם בסוכה אי אפשר לעשות איתם כלום. ומה אפשר לעשות עם דלעת?? מרק דלעת, דלעת בתנור, טירשי, פאי דלעת שלהתעלף, גלידת דלעת וקישוטים מהבהבים להאלווין. אז נה נה נה פו פו!

    השבמחק

Subscribe Now: Feed Icon

FeedBurner FeedCount