Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

יום רביעי, 29 ביוני 2011

סופשנה

אני: תוציאי את השיער מהפה, הוא לא טעים.
שלי: יש בזה גלוטן?

ועוד שנינויות של ילדים. סליחה, אני יודעת שזה משעמם את כולם חוץ מסבא-ספתא-ספתא אבל הבלוג הוא גם היומן שלי ואני נורא רוצה לזכור איך התגלגלנו כשגור הכתיב לי את מכתבי הפרידה הנ"ל מהגננת והסייעת בגן. זה של הסיעת במיוחד פיחלץ אותנו מצחוק. 

To Mrs. Bennet,
I so learned about things, and learned really great about line-up.
You know you was so happy because we are finishing kindergarten.
You really really really so much love me and the school and the other kids in Kindergarten
I love you too, you learn us so many things and toys in kindergarten.
Have fun with your other school.
Love Gur

To Mrs. Fleur
You are so lucky today because right now I'm doing you a message, and I so love you too because you are good to me.
You are always drinking water and sometimes you are taking me to the computer. I had so much fun on these days. Congratulations! we are going to meet another teacher!
Have a nice day, Love, Gur
טיול עם הגן של גור לEarthwise garden כאן קרוב לבית. גן לימודי אקולוגי מקסים שצמוד לחווה אורגנית. הילדים למדו על הצמחים והחרקים בגן ונהנו מהאויר הצח ואני כמעט התעלפתי משמחה למראה המדשאות שלהם שנראות בדיוק כמו המדשאות שלנו, דהיינו מלאות עשבים ותלתנים. מיד שאלתי את המדריכה והיא הסבירה לי שזה הטרנד האחרון בדשאים. דשא ירוק אחיד ומכוסח הוא פאסה כי הוא מצריך שימוש ברעלים קוטלי עשבים למיניהם, השקיה אינטנסיבית וכיסוח אובססיבי במכונות שזוללות דלק וחשמל. עכשיו אם השכנים ישלחו בנו את משטרת הגינות אני יודעת למי להפנות אותם.
 

הגן הצרפתית יצא היום לחופשת הקיץ. לכבוד המאורע אורגן potluck, ובעברית - כל אמא מביאה משהו לנשנש וביחד יוצאות כמויות פסיכיות של אוכל. אין שום תיאום מראש וכל אחת מביאה מה בראש שלה אז  פלא שהיו 8 סוגים של עוגות ועוגיות, מנת גולגולים של בייקון עם דובדבנים, וסלט ברוקולי אחד שאני הבאתי. המתכון של ג'יימי אוליבר לא איכזב והוא נבלע תוך דקות. Tammy החברה שגילתה לנו על הגן הצרפתית (וגם התחילה לאחרונה לאכול פלאו וכבר השילה 7 פאונד) הכינה קאפקייקס מעולות מקמח קוקוס אז בכלל התפנקנו. Emily הבת של תמי תלך שנה הבאה עם שלי לגן הצרפתית האמיתי (לא למשחקיה של האחים הקטנים). חמישה ימים בשבוע. שעתיים וחצי ביום של שכרון חושים בצרפתית שוטפת בלי אמא הקרציה שסתם יושבת על התחת שותה קפה ומפטפטת. אחרי האוכל פגשנו את הגננת מדאם Annie שעושה רושם שהיא גננת לעניין. אם היא רואה שהילד לא מבין מה רוצים מחייו בצרפתית היא חוזרת עוד פעמיים באנגלית ובצרפתית, בסוף כולם מבינים מה רוצים מהם אבל איך היא לא מתחרפנת?? אולי כי זה רק שעתיים..
אז עכשיו נשארנו בלי גן (גם הגן של שלי עבר לימי שישי בלבד) ואז תמי גילתה לנו שיש עוד גן בלדנר העיר השכנה. ניסינו ונהנינו אז עכשיו יש גם "גן לדנר" השטיק של הגן הזה הוא סשן מודרך של שירי אמא אווזה. שלי היתה באקסטזה מוחלטת.

החצאית הירוקה זאת תחפושת של הגן (לא אני לא עיוורת צבעים) וזאת תמי ברקע.

ליד הגן של לדנר ראינו פתאום מכולת, יותר מחסן גדול, שהתנוסס עליו שלט budget foods. נזכרנו במקרר הריק שבבית ונכנסנו, קצת בחשש כי יש כאן תופעה מוזרה של סופרים ששמם מרמז על מחירים אטרקטיביים (Thrifty, Save-on-foods) והם דווקא בצד היקר של ספקטרום. בקיצור נכנסנו ולא האמנתי למראה עיניי, הררי ירקות אורגניים, בשר ביזון, נקניקיות נטולות ניטריטים, שלושה!! סוגים של שמן קוקוס, מחלקה ענקית נטולת גלוטן והכל במחירים ממש טובים. חסל סדר להסתובב בשלושה סופרים פלצניים כדי להצטייד.
 מצאתי שם גם נשנושי אצות. מן דפי אצות אפויים (דומים לאלו שעושים איתם סושי) לפני שהספקתי ל.. הילדים טרפו אותם כליל וציינו שיש להם טעם של "צ'יפס טונה". כבר התחלתי להתלהב אבל בחינה יותר מדוקדקת של המרכיבים העלתה שמן תירס... בטח כמות לא גדולה אבל למה להכניס דווקא את השמן הכי זבלי? למה לקלקל כזה אוכל נחמד?
ואם אכלנו צריך גם לשתות. המים כאן מצויינים (מי שלגים טהורים מההרים או משהו כזה) אבל לפני כמה ימים קראתי טיפ איך להכין מים טעימים במיוחד. נשמע לי מוזר אבל ניסיתי ומאז אנחנו שותים את המים הטריים והטעימים ששתינו אי פעם. אז ככה
1) ממלאים מים בקנקנן גדול
2) זורקים פנימה פרוסת מלפפון אחת ופרוסת תות אחת
3) מכניסים למקרר (לא חובה)
4) משגיחים שהילדים לא ידוגו את התות עם ידיים מטונפות

מחר היום האחרון של בית הספר ובעצם מגיעים רק כדי לקבל תעודות ולהפרד וביום שישי חל Canada Day יום העצמאות של קנדה. עוד לא החלטנו באיזו חגיגה באדום לבן נראה את זיו פנינו, ההמונית בעיר הגדולה ונקובר או האינטימית בעיר הקטנה שלנו. נראה לפי המצברוח.

נשיקות יקרים

8 תגובות:

  1. עמיתים להזמנה החודשית של מוצרים אורגניים יבשים (שמנים, אגוזים, קקאו וכד') סיפרו שיש חברה גדולה בוונקבר עם קטלוג הרבה יותר רחב מזה של המקומיים שלנו ובטח גם מחירים יותר טובים.
    רוצה לומר - אם אני קונה את השמן קוקוס שלי בדלי, אין סיבה שאת תצטרכי לכתת רגליים בין חנויות יוקרה.
    קיצור, שאברר לך את השם?

    נעמה

    השבמחק
  2. This is hilarious!
    אם היא לא רוצה לאכול תגידי לה שגלוטן יבוא לתפוס אותה...
    וגור הזה ממש מצחיק ומחמם את הלב עד דמעות.
    והגן עדן שמתעדן יותר ויותר מפוסט לפוסט. מגן ילדים לגן פרחים בגן עדן. כמה קיטש עוד החיים יכולים להיות?
    אוהב
    אבסבא

    השבמחק
  3. שקספיר עולה לכתה א' !!! והנסיכה.. עוד תקים את משטרת הגלוטן הקנדית.. שיהיה לכם חג עצמעות שמח [איך תחגגו בלי פטישי הפלסטיק?!] וחופשת קיץ מדליקה. חיבוק אוהב. אמא\סבתא.

    השבמחק
  4. תענוג לראות את גור כה מרוכז ומתעניין, איזה שינוי , ולהכתיב כאלה דברים בכלל זה כמעט בלתי נתפס אבל אמרתי כבר- הוא עוד יראה לכולם מאיפה משתין הדג, נראה לי שהוא כבר מראה!

    והגנים של שלי- איזה כיף שהיא משתלבת בכל מקום בלי שום בעיה.

    ושתדעי כי הבלוג מעניין גם את האחרים, מספרים לי שקוראים ומתפעלים אז תמשיכי לכתוב ולעניין אותנו.

    באהבה רבה
    נשיקות וחיבוק ענק.

    השבמחק
  5. האנונימית האחרונה והבאה זו אני- סבתא רוזלין,
    לא הצלחתי כשרשמתי חשבון גוגל אבל כשרשמתי אנונימי זה עבד,
    אז שיהיה לכם סופ"ש נפלא ומקסים ותיהנו בכל מקום שתהיו.

    השבמחק
  6. קוראים להם Horizon.
    זה כל המידע שהשגתי בינתיים.
    אם את לא מצליחה להתקדם עם זה בעזרת החבר גוגל, תרימי אימייל ואנסה לתחקר פה אנשים אולי אגיע עמוק יותר.

    נעמה

    השבמחק
  7. נעמה, גיגלתי Horizon והם אלה שמספקים את הסחורה לwhole foods וחבריו. הייתי מוכרת כלייה תמורת גישה למחסנים שלהם. אני מנסה לברר איזה קבוצות רכישה יש באיזור ואם אפשר להצטרף.
    תודה על הטיפ!

    שרה, להשתין(לבריכה בקשת)זה הצד החזק של גור. סתאאם אני צוחקת.. גם אנחנו גם מנבאים לו גדולות ונצורות. המון נשיקות

    השבמחק

Subscribe Now: Feed Icon

FeedBurner FeedCount